Staliśmy się Digitalni!

Konsument-digitalnyDigitalizacja rynku stała się faktem, a co za tym idzie zrodziła się nowa kategoria konsumenta – Konsument Digitalny. Kim jest? Jak kupuje? Gdzie i jakie urządzenia mobilne wykorzystuje do zakupów – o tym wszystkim będziecie mogli przeczytać w naszych najnowszych badaniach konsumenckich ShoppingShow.

Skąd pomysł na nową kategorię konsumenta – Konsumenta Digitalnego? Jesteśmy u progu daleko idących zmian w zachowaniach i oczekiwaniach klientów, które zapoczątkowała era smartfonów i tabletów. Konsumenci wyposażeni w dające nieograniczone możliwości urządzenia mobilne, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Konsumenci stali się także bardziej dojrzali i odporni na powielane rokrocznie schematy marketingowe wielu firm. Kupują wtedy, kiedy chcą i poszukują tego, czego pragną najbardziej. Nie zadowalają się byle jaką promocją. Potrafią sami sobie sprawdzić, gdzie będzie im się opłacać najbardziej kupować. Cenocentryczne podejście nie odgrywa jednak najistotniejszej roli w decyzjach zakupowych. Nadal większość z nas kieruje się emocjami, a te najlepiej stymulują firmy, które rozumieją zmieniający się świat sprzedaży i wdrażają takie rozwiązania, które czynią zakupy jeszcze bardziej komfortowymi i wygodnymi.

III edycja ShoppingShow, to początek naszej stałej obserwacji zmian rynkowych i wszystkich związanych z nimi zjawisk. Tym razem prześwietlimy zwyczaje zakupowe polskich konsumentów online, ich preferencje, oczekiwania, nawyki i doświadczenia podczas zakupów w sieci oraz korzystania z aplikacji mobilnych. Spróbujemy scharakteryzować rynek w dobie technologicznego przyspieszenia, a przede wszystkim weźmiemy pod lupę integrację sprzedaży online z offline (m-commerce / e-commerce). Sprawdzimy oczywiście jak pod wpływem nowych technologii zmienia się lub będzie zmieniała branża fashion&retail.

W pierwszej kolejności przygotowaliśmy przewodnik po raportach z Polski i ze świata, obrazujących digitalizację rynku. Nasz przewodnik składa się z kilkudziesięciu zestawień, danych i faktów, co pozwala jeszcze bardziej wzmocnić przekonanie, że zmiany w e-handlu zaczynają bardzo mocno wpływać i ingerować w zwyczaje zakupowe konsumentów. Dlatego chcemy, aby całe badanie nie tylko dostarczało nowej wiedzy, ale tez było motywacją oraz inspiracją do digitalnego, prorynkowego działania.

Digitalizacja rynku stała się faktem i dzieje się na naszych oczach.

Zachęcam już dziś do śledzenia naszych „digitalnych” odkryć i wniosków na  www.shoppingshow.pl

Marcin Gieracz

„Zależy nam na tym, aby badanie “ShoppingShow” skłaniało do dyskusji, łamało rynkowe tabu oraz pozwalało w bardzo przystępny sposób reinterpretować realia rynkowe zarówno przez konsumentów, jak i zarządzających sieciami retailowymi. Chcemy mówić językiem JAK zastosować tę zebraną wiedzę w praktyce. Chcemy iść nieco dalej, aniżeli pozostać przy wnioskach. Szukamy prawdy i rzeczywistych zachowań, upodobań oraz zwyczajów zakupowych, a nie deklaracji.To daje solidniejsze podstawy do zastosowania wyników badań w praktyce.” – komentuje pomysłodawca i twórca badań, Marcin Gieracz.

Organizatorzy badań:

Rubikom Strategy Consultants jest agencją doradczą, która od 2005 roku wspiera polskie przedsiębiorstwa w zakresie strategy&marketing management. Firma skupia analityków, strategów marketingowych oraz doradców w zakresie komunikacji i nowoczesnych form sprzedaży. Swoje doświadczenie firma zdobywała pracując dla kilkudziesięciu czołowych marek oraz spółek sektora MSP. W strukturach Rubikom działa także Upwebb, który specjalizuje się w strategii obecności marki w internecie. www.rubikom.pl

Virtoo. Digital Sale Support to marka nowoczesnych rozwiązań. Należy do spółki Plug&Sale, która powstała z inicjatywy lidera branży nowych technologii – Grupy i3D oraz funduszu inwestycyjnego BonusCard.

Virtoo oferuje nie tylko innowacyjne, multimedialne narzędzia wsparcia sprzedaży, ale także nieszablonowe rozwiązania dla branży retail, fashion i entertainment. Virtoo to także kompleksowe wsparcie w zakresie wdrażania i opracowywania strategii trade komunikacji przy użyciu urządzeń digitalnych.

 

Partnerzy:

Partner merytoryczny: Evigo.pl

Partnerzy medialni: Marketing w Praktyce; Marketr+; Retail360; OOH Magazine; e-biznes.pl; Brief.pl; Nowy Marketing; PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych); Zolago Group; Freshmail; Smart Media Project; FashionPR; Strategy Journal; Movedo. Shopper&Trade Marketing.

 

Kontakt:

Edyta Dobrowolska

PR & New Business Manager

tel. 515 630 762

edobrowolska@movedo.pl

 

Producent badania:

Marcin Gieracz

CEO&Strategy Director

Rubikom Strategy Consultants

mgieracz@rubikom.pl

609827140

W ramach realizowanego projektu, w kwietniu i maju odbędą się nieodpłatne warsztaty związane z praktycznymi zastosowaniami e-commerce, m-commerce i digitalnymi rozwiązaniami w branży Retail&Fashion. Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu.