Czy marketing w Polsce ogranicza się do realizowania promocji?

14 września Philip Kotler odwiedzi Polskę. Dla jednych nadal guru marketingu, dla innych już tylko teoretysta. Ci drudzy bowiem, to spora ilość nowocześnie myślących marketerów, dla których marketing stosowany w praktyce za sprawą nowych rozwiązań takich, jak: quirella m, szeptany m, stree m, ambient, czy m interaktywny, to dzisiaj prawdziwa broń w walce o konsumenta.

Nie mamy zamiaru z tym polemizować. Choć efektywność takich działań jest nie rzadko trudna do zmierzenia. Niemniej warto przy okazji tej wizyty zwrócić uwagę na istotę marketingu. Jego prawdziwą rolę i przeznaczenie. Kotler dosadnie zdefiniował czym jest marketing. Jego 4P stało się fundamentem większości spośród 500 największych korporacji świata. Pojęcie to jednak mocno ewoluuje i dzisiaj promocja, albo wmawianie reklamą, że dany produkt jest super, tożsame jest właśnie z marketingiem ogólnie. Projekt “Kondycja Marketingu” ma dwa zadania. Sprawdzić jak jest naprawdę z marketingiem w praktyce w polskich przedsiębiorstwach oraz promować właściwe pojmowanie istoty marketingu. Tylko wówczas tysiące polskich przedsiębiorców, zwłaszcza tych z mniejszych i średnich firm będzie mogło świadomie rozwijać się i potęgować swoją konkurencyjność.

Projekt właśnie ruszył. W najbliższych dniach setki firm w Polsce otrzyma od nas mailing oraz specjalną webankietę, która posłuży nam do opublikowania raportu o kondycji marketingu w polskich firmach. Liczymy na Państwa zaangażowanie i wypełnienie ankiety.

Jeśli jesteś marketerem lub decydentem od spraw marketingu i sprzedaży wypełnij naszą ankietę już teraz. Kliknij w zakładkę ANKIETA.

Zapraszamy również do skorzystania ze specjalnej oferty warsztatów marketingowych związanych z komunikacją marketingową, jak również projektowaniem strategii marketingowych. Szczegóły w zakładce WARSZTATY.

Skomentuj powyższe. Wyślij do nas maila na mgieracz@rubikom.pl